Begivenheter i Halden 2017

Det skjer alltid noe i Halden – hele året. Uansett hva du foretrekker, hvilke hobbyer du har og hvor mye tid du ønsker å bruke, vil du finne noe morsomt å være med på. Vi fokuserer selvsagt på sport, og siden sommertidene er på vei skal vi fortelle om noen store begivenheter som kommer vår vei. Samt den ene festivalen du absolutt ikke kan gå glipp av i år.

MonolittLøpet

Dette mosjonsløpet er en del av den såkalte Iddegranitten, som også består av Stenhoggerrittet og Ørsjødilten. Det er Idd sportsklubb som inviterer folk til dette løpet som vil gå over 10 kilometer fra Ystehede til Halden sentrum via Hov. MonolittLøpet finner faktisk sted meget snart – allerede i slutten av april, derfor er det lurt å melde seg på allerede nå. Sjekk hvor god formen er mens du løpet gjennom stier, asfalt, via grusveier og gjennom ganske krevende fjellterreng. Mosjonsløp er en perfekt måte å starte sommeren!

Landegrensen

Sykkelritt har alltid vært populære her i Halden, og Landegrensen er ett av de mest populære rittene som arrangeres hvert eneste år. Årets ritt finner sted den 20. mai, og påmeldingen er allerede i gang. Dette rittet har fått stadig flere påmeldinger år ut og år inn, samtidig som oppmerksomheten stadig vokser. Nå om dagen kan du til og med satse penger på Landegrensen! Klikk her for å hente en bonuskode til Spinson og bruke mulighetene du får der. Påmeldingsavgiften for Landegrensen er forresten meget rimelig, og med en lengde på 100 og 180 kilometer samt to kryssinger av riksgrensen er dette et fantastisk løp som alle haldensere bør følge med på.

Ladies Tour of Norway

Midt i august 2017 vil man få muligheten til å se det første UCI-rittet for kvinner i Halden noensinne! Det er helt utrolig at vi endelig har fått muligheten til å vise frem våre beste prestasjoner, og det er liten tvil om at de fleste haldenserne vil møte opp for å heie våre profesjonelle syklister i gang. Ladies Tour of Norway fikk sin World Tour-status nå nylig (2017), og store deler av verdenseliten vil være på plass for å kjempe om poengene. Samtidig med det profesjonelle rittet vil det også arrangeres et barneritt, samt et mosjonsritt for lokale kvinner. Bruk muligheten, følg med!

Mat- og Havnefestivalen

Midt på sommeren, over en langhelg fra 23. til 25. juni, vil området rundt Halden havn fylles opp med tradisjonelle båter og en idyllisk atmosfære. Her blir det sommerstemning for alle pengene! Sport er sport og mosjon er mosjon, men fra tid til annen må man unne seg litt kos også. Denne festivalen vil se Halden torg kvikne til, med en rekke små boder som selger hjemmelaget mat mens godtfolket går koselige turer rundt havnen og smiler til båteierne som strømmer hit. Dette blir en langhelg man absolutt ikke kan gå glipp av!